پیش بینی بورس فردا 26 بهمن 1401 / رکرود بی سابقه خروج سرمایه در بهمن 1401

کدخبر: ۵۵۵۳۷۸
طبق آمارها در بهمن ماه جاری شاهد خروج بیش از 8 هزار میلیارد تومانی پول حقیقی ها از بازار سرمایه بوده ایم که برای سال 1401 یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.
پیش بینی بورس فردا 26 بهمن 1401 / رکرود بی سابقه خروج سرمایه در بهمن 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  بورس تهران  با افت بیش از 10 هزار واحدی در  شاخص کل  خود به رقم 1 میلیون 537 هزار و 963 واحدی رسید . همچنین  شاخص هم وزن  با افت 3 هزار و 389 واحدی به زیر محدوده حمایتی کلاسیک 480 هزار واحدی رسید تا بازی روانی ایجاد شده در این محدوده را برای اهالی بازار سرمایه طولانی تر کند.

خبرهای روز 

شاید بتوان گفت گل خبرهای امروز در بازار سرمایه عرضه 5 هزار دستگاه تارا در  بورس کالا  بود. عرضه‌ای که قرار بود به تعداد 2 هزار دستگاه باشد اما در آخرین لحظات این تعداد با افزایش 3 هزار دستگاهی به رقم 5 هزار دستگاه افزایش پیدا کرد.

تارا محصول شرکت ایران  خودرو  امروز در  بورس  کالا به قیمت 460 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت که با احتساب مالیات، خواب پول و سایر هزینه‌ها برای خریداران 584 میلیون تومان آب خورد تا با اختلاف حدود 61 میلیون تومانی و حدود 10 درصدی ارزان‌تر از بازار تمام شود.

حالا طبق جدیدترین ابلاغیه  شورای رقابت  باید 85 درصد از تفاوت قیمتی پایه با قیمت معامله شده به حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. 

اما در این مورد شایعاتی در بازار مطرح شده است که در ادامه روند عرضه خودرو در بورس کالا، ایران خودرو قرار است از هفته آینده چهار خودروی متفاوت تارا، ۲۰۷، دناپلاس و هایما را در بستر این بازار عرضه کند. اما هنوز نماد ایران خودرو و  خساپا  در بازار بسته است.

 هم زمان با سفر ابراهیم رئیسی به چین، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، با تشریح برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت از فراهم شدن زمینه نهایی شدن نزدیک به ۲۰ تفاهم عملیاتی برای اجرایی شدن سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در رفت‌وآمدهای بین هیئت‌های دو کشور خبر داد.

خاندوزی این مورد را هم گفته که با توجه به اینکه چین از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است، کشورمان می‌تواند منابع ارزی قابل‌توجهی از قبال صادرات به دست آورد.

درهمین رابطه سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام کرد که اجرایی کردن سند ۲۵ ساله ایران و چین مهمترین محور سفر رئیس جمهور به چین است.

 خبرگزاری تسنیم نیز در ادامه سلسله خبرهای منتشر شده در خصوص سفر رئیسی به چین، به نقل از امیر دلیری کارشناس اقتصادی و معاون اسبق وزارت اقتصاد عنوان کرده که امضاء این سند (25ساله ) باعث تقویت همکاری‌های اقتصادی، پولی و مالی و تجارت فی‌مابین خواهد شد. درباره جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین شرکت‌های خصوصی و دولتی دو کشور که یکی از محورهای اصلی این سند همکاری است، مقرر شده است کشور چین مبلغ ۲۸۰ الی ۴۰۰ میلیارد دلار در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری کند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس 

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری همچنان با افت همراه بود و بازار بدون توجه به افزایش نرخ‌های محصولات در بورس کالا با افت به کار خود پایان داد .  ارزش معاملات  هم در محدوده 4 هزار میلیارد تومان متوقف شد تا بی رمقی در بازار را نشان داده باشد.

از منظر تکنیکالی در خصوص الگوی هارمونیک ایجاد شده چند وقت اخیر در شاخص کل این هدف برای شاخص وجود داشته است که شاخص بخواهد تا سطح 38 درصد فیبوناچی موج قبلی خود نزول را تجریه کند.

سطحی که با خط میانی کانال صعودی بلند مدت شاخص همپوشانی دارد و شاخص می تواند به این سطح واکنش نشان دهد.

نرخ دلار بالای 45 هزار تومان در کف بازار معامله می شود و محمدرضا فرزین ریاست بانک مرکزی هم در توئیتی اعلام کرده که نرخ دلار 43 هزار تومان است و این گونه برداشت می‌شود که فرزین نرخ دلار را 43 هزار تومانی را پذیرفته است.

شاخص کل در صورتی که روز کاری بعد را نیز با افت همراهی کند به این سطح حمایتی ایجاد شده نزدیک‌تر می‌شود و در صورتی که این سطح را از دست بدهد (از منظر تکنیکالی) اوضاع بازار سرمایه برای مدت ها نگران کننده خواهد بود چرا که طبق آمارها در بهمن ماه جاری شاهد خروج بیش از 8 هزار میلیارد تومانی  پول حقیقی  ها از بازار سرمایه بوده ایم که برای سال 1401 یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.

کل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید