هدف شاخص کل، سقف سال 99 است

اصلاح کوتاه مدت بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۵۵۸۹۰۶
اقتصادنیوز: همه چیز خوب پیش می رفت تا اینکه ناگهان عرضه ها در بازار سهام افزایش یافت. با توجه به زیاد شدن عرضه ها، برای امروز می توان افت شاخص ها را پیش بینی کرد.
اصلاح کوتاه مدت بورس /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز، روز چهارشنبه بازار سهام تا ساعت حدود 11 عادی بود و شاخص ها هم نسبتا متعادل بودند. اما ناگهان عرضه ها افزایش یافت و شاخص کل با شیب بیشتری افت کرد و شاخص هم وزن نیز از محدوده مثبت وارد محدوده منفی شد.

حتی بسیاری از نمادهای بورس صف فروش شدند و بسیاری از نمادهای مثبت هم از محدوده مثبت وارد محدوده منفی شدند. با این حال دیگر نمی توان انتظار افت های چند ماهه را از بازار سهام داشت و هر اصلاحی می تواند کوتاه مدت باشد.

بورس تازه روند صعودی خود را آغاز کرده و از نزول 2.5 ساله رهایی یافته است. بنابراین صعودی فعلی نمی تواند به همین جا محدود شود و با توجه به تورم و افزایش نرخ دلار نسبت به چند ماه گذشته، فعلا در یک روند صعودی بلند مدت هستیم که طبیعی است در مقاطع زمانی مختلف اصلاح هایی هم در قیمت ها و شاخص ها داشته باشیم.

هدف شاخص کل، سقف سال 99 است

از آنجا که ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه بیش از 9 هزار میلیارد تومان بود، می توان امید داشت که شاخص به زودی دوباره در مسیر صعودی حرکت کند. اما فعلا با قطعیت نمی توان گفت که شاخص به زودی صعودی می شود.

فعلا باید معاملات بازار را رصد کرد و با بررسی مسائل مختلف، نتیجه گرفت که بورس وارد اصلاح شده است یا نه. چنانچه اصلاحی هم در کار باشد، احتمال اینکه تا قبل از پایان سال این اصلاح به پایان برسد وجود دارد.

هدف شاخص کل در حال حاضر رسیدن به سقف سال 99 است که فعلا بیش از 200 هزار واحد با آن فاصله داریم. بنابراین می توان مقاومت اصلی بازار را همان قله سال 99 در نظر گرفت که احتمال طولانی تر شدن اصلاح بازار در آن نقطه وجود دارد.

لزوم افزایش ارزش معاملات

چهارشنبه دلیل افزایش عرضه ها در بازار این بود که قیمت دلار با شیب تندی در حال اصلاح بود. اما فروش های بازار هیجانی بود و قطعا تحلیلگران با بررسی وضعیت درآمدی شرکت ها به این نتیجه می رسند که در حال حاضر اثرگذاری افزایش قیمت دلار از حدود 30 به حدود 50 هزار تومان، در صورت های مالی شرکت ها منعکس نشده و این اتفاق به مرور رخ خواهد داد.

با این حال و با توجه به در نظر گرفتن شرایط بازار روز چهارشنبه می توان برای ابتدای معاملات امروز بورس، افت شاخص ها را در نظر گرفت که چنانچه ارزش معاملات بالاتر از روز چهارشنبه شود، عرضه ها اثرگذاری سنگینی روی شاخص ها نخواهند داشت و حتی در نیمه دوم بازار هم شاهد معاملات متعادل تری خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید