بیشترین خروج و ورود پول حقیقی در سال گذشته

سال فرار سهامداران از بورس /رکوردهای بازار سهام در 1401

کدخبر: ۵۶۲۹۵۸
اقتصادنیوز:در 9 ماه ابتدایی سال گذشته در مجموع معاملات ماهانه، شاهد خروج پول حقیقی در تمامی ماه‌های سه فصل ابتدایی سال بودیم.
سال فرار سهامداران از بورس /رکوردهای بازار سهام در 1401

به گزارش اقتصادنیوز، سال 1401 با خروج پول حقیقی همراه بود. این روند چه در دو ماه ابتدایی سال که شاخص صعودی بود و چه در 5 ماه نزولی بعدی تداوم داشت. در ماه‌های صعودی آبان و آذر نیز که بازار سبزپوش بود، در مجموع سرمایه حقیقی از بازار خارج شد.

تنها در دی ماه بود که مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس مثبت شد و شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. 

ماه ورود

با تداوم روند صعودی قیمت‌ها در دی ماه بسیاری از سهام‌داران به بازار برگشتند و در مجموع 2 هزار و 565 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. در حالی که خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در 9 ماه ابتدایی سال 35 هزار و 415 میلیارد تومان بود. 

رکورد خروج پول

بیشترین خروج  پول حقیقی در سال 1401، روز 9 بهمن ثبت شد. در این روز هزار و 928 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روزهای 5 بهمن و 2 خرداد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین خروج پول حقیقی در سال گذشته قرار دارندکه به ترتیب هزار و 336 میلیارد تومان و هزار و 257 میلیارد تومان خروج سرمایه را ثبت کردند.

8 بهمن و 16 خرداد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین خروج پول حقیقی قرار دارند. 

بورس

رکورد ورود پول 

بیشترین ورود پول حقیقی در سال گذشته، روز 6 اسفند ماه ثبت شد. در این روز هزار و 478 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. روزهای 26 دی و یکم اسفند ماه نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی در سال گذشته قرار دارند که هزار و 37 و 978 میلیارد تومان وارد شد. روزهای 7 دی و 17 دی نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید