رشد بانکی‌ها در وال‌استریت /سهام شرکت های فناوری سقوط کرد

کدخبر: ۵۶۴۲۵۱
به نظر می‌رسد که دارندگان سهام‌های بانکی به وعده‌های حمایتی برای جلوگیری از بروز دومینیوی ورشکستگی در موسسات مالی امیدوار شده‌اند و این موضوع به رشد ارزش شاخص‌های بانکی انجامیده است.
رشد بانکی‌ها در وال‌استریت /سهام شرکت های فناوری سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، درحالی که سهام شرکت‌های حوزه فناوری در بازار مالی آمریکا سقوط کرد، بر ارزش سهام شاخص‌های بانکی افزوده شد. به نظر می‌رسد که دارندگان سهام‌های بانکی به وعده‌های حمایتی برای جلوگیری از بروز دومینیوی ورشکستگی در موسسات مالی امیدوار شده‌اند و این موضوع به رشد ارزش شاخص‌های بانکی انجامیده است.

سقوط شاخص‌های فناور در میانه رشد بانکی‌ها در وال‌استریت

بر ارزش دو شاخص اصلی بازار سهام آمریکا یعنی داوجونز و S&P ظرف روز ابتدایی بازگشایی بازار در روز دوشنبه 28 مارس افزوده شد و این رویه در ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها در روز سه‌شنبه 29 مارس نیز ادامه یافت. این در حالی بود که شاخص نزدک سهم شرکت‌های فناور در آن بالاتر است در روز 28 مارس افتی 0.5 درصدی را به ثبت رساند. البته کاهش ارزش شرکت‌های فناوری، سودآوری دو شاخص دیگر اصلی بازار سهام ایالات متحده را نیز محدود کرد، اما اعلام خبر خرید سپرده و وام‌های بانک سیلیکون‌ولی به بهبود سهام‌های بانکی و شاخص‌های که در آن سهم دارایی بانکی بیشتر است انجامید.

شاخص کلی S&P500 در روز دوشنبه 28 مارس 0.2 درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص بانکی S&P500 در این روز رشدی 3.1 درصدی داشت. در این روز سهام بانکی JPMorgan رشدی 2.9 درصدی و سهام Bank of America 5 درصد افزایش داشت.

افزایش ارزش سهام‌های بانکی در پی اعلام دو خبر خرید سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکون ولی از سوی شرکت مالی و خدمات مالی آمریکایی فرست سیتیزنس بنکشیرز و اعلام گزارشی از سوی بلومبرگ مبنی بر حمایت بیشتر مقامات ایالات متحده آمریکا از بانک‌ها رقم خورد.

اعلام خرید سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکون‌ولی از سوی فرست سیتیزنس بنکشیرز باعث جهش 50 درصدی ارزش این گروه مالی نیز شد.

اقبال از معامله‌گران حوزه فناوری رویگردان شد

سهام شرکت‌های حوزه فناوری در روز 28 مارس کاهش داشت و این موضوع به سقوط شاخص‌های فناوری در بازار مالی آمریکا انجامید. در این روز سهام اپل 1.2 درصد کاهش یافت. شاخص نزدک نیز در این روز افتی 0.5 درصدی را به ثبت رساند. با این وجود نتایج عملکرد شرکت‌های حوزه فناوری ظرف 3 ماه ابتدایی امسال مثبت بوده و بنابراین این کاهش ارزش تاثیر چندانی بر عملکرد 3 ماهه این شرکت‌ها ندارد.

شاخص فناوری S&P500 ظرف سه ماه ابتدایی سال 2023 رشدی 16 درصدی داشته است؛ بنابراین مقداری افت ارزش در این شاخص‌ها طبیعی است.

در عین حال روز دوشنبه 28 مارس شرکت رسانه‌ای والت دیزنی اعلام کرد که قصد دارد 7 هزار نفر از نیروی کار خود را اخراج کند؛ این تصمیم با هدف کاهش هزینه‌ها در این شرکت اخذ شده و بنابراین باعث افزایش 1.6 درصدی ارزش این شرکت شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک