گزارش «اقتصادنیوز» از بزرگان سبزپوش بازار

رکوردشکنی بورس در نیمه فروردین /معاملات سهام رونق گرفت

کدخبر: ۵۶۴۹۹۱
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران از سقف تاریخی خود بالاتر رفت.
رکوردشکنی بورس در نیمه فروردین /معاملات سهام رونق گرفت

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص بورس به رشد ادامه داد و سقف تاریخی خود را شکست. شاخص با صعود 29 هزار و 159 واحدی نسبت به روز کاری گذشته، تا سطح 2 میلیون و 119 هزار و 111 واحد بالا آمد.

سقف تاریخی شاخص در مرداد 1399 رقم یک میلیون و 107 هزار واحد بود که در معاملات 15 فروردین ماه شکسته شد.

 شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد 7 هزار و 20 واحدی در رقم 637 هزار و 744 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 285 واحدی به رقم 25 هزار و 864 واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و 36 واحد به سطح 110 هزار و 852 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای فارس، تاپیکو، میدکو و فولاد بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای پارسان، شبریز و کاوه بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و شگویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و مارون، ارفع و دماوند بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 42 هزار و 507 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 26 هزار و 737 میلیارد تومان بود که 63 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 14 هزار و 230 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک سال اخیر است. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 146 نماد صف خرید داشتند و 17 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 42 درصدی نسبت به دیروز به 517 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 25 درصدی به 38 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید