نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس امروز؛

بورس در مدار اصلاح /دو دمای متفاوت در بازار سهام

کدخبر: ۵۶۶۶۳۶
اقتصادنیوز: امروز دو نماگر اصلی بورس تهران دو دمای متفاوت را نشان دادند. شاخص کل ریزش کرد اما شاخص هم وزن رشد قابل توجهی داشت.
بورس در مدار اصلاح  /دو دمای متفاوت در بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص بورس تهران 10 هزار و 382 واحد نسبت به روز کاری گذشته نزول کرد و تا سطح 2 میلیون و 179 هزار و 924 واحد پائین آمد.

اما شاخص کل هم وزن بورس با رشد 5 هزار و 371 واحدی در رقم 692 هزار و 944 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 146 واحدی به رقم 27 هزار و 699 واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و 20 واحد به سطح 121 هزار و 671 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای فارس، تاپیکو و فملی بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل مبین، وغدیر و وکغدیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای مارون، خاور و انتخاب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و صبا، آریا و هرمز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و وسپهر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 42 هزار و 133 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 23 هزار و 798 میلیارد تومان بود که 56 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 29 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 13 هزار و 817 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 202 نماد صف خرید داشتند و 14 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 73 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 523 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 95 درصدی به 11 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید