بررسی معاملات بازار سهام در هفته آخر فروردین 1402

بورس ترمز ندارد! /80 همت معامله در یک هفته

کدخبر: ۵۶۸۳۸۹
بورس تهران در این هفته هم صعودی بود و تمام شاخص های آن رشد کردند. هنوز هم شتاب رشد نمادهای کوچک، بیشتر از نمادهای بزرگ است.
بورس ترمز ندارد! /80 همت معامله در یک هفته

به گزارش اقتصادنیوز، طی هفته جاری و در 5 روز معاملاتی، شاخص های اصلی بازار سهام رشد مناسبی داشتند. این چندمین هفته متوالی است که بورس رشد می کند و جالب اینجاست که اصلاح های بازار هم بسیار کوتاه هستند و حتی طول آن ها به یک هفته هم نمی رسد.

طی این هفته شاخص کل بورس 144 هزار واحد معادل 6.62 درصد رشد کرد. شاخص هم وزن نیز بیش از 67 هزار واحد معادل 9.79 درصد رشد داشت. شاخص کل فرابورس هم 1500 واحد معادل 5.45 درصد رشد کرد.

میزان رشد شاخص ها نشان می دهد در این هفته هم سرمایه گذاران استقبال ویژه ای از نمادهای کوچک و متوسط بازار داشته اند و نمادهای شاخص ساز نسبت به آن ها عقب افتاده اند.

از زمانی که بورس افت خود را در مرداد ماه 1399 استارت زد تا به حال، بسیاری از نمادهای بزرگ بازار به سقف سال 99 خود رسیده اند اما بسیاری از نمادهای کوچک همچنان فاصله زیادی با سقف سال 99 دارند و به همین دلیل است که فعلا بازار توجه ویژه ای به نمادهای کوچک دارد.

80 همت معامله در یک هفته

ارزش معاملات خرد بازار سهام در این هفته عالی بود. در تمام روزهای معاملاتی، ارزش معاملات بیش از 14 هزار میلیارد تومان بود. کمترین ارزش معاملات روزانه در این هفته مربوط به شنبه بود که رقم 14 هزار میلیارد تومانی برای آن ثبت شد.

بالاترین ارزش معاملات هم در روز سه شنبه با عدد 17600 میلیارد تومان ثبت شد. در روزهای یکشنبه و دوشنبه هم رقم معاملات به ترتیب 16700 و 16100 میلیارد تومان بود. در روز چهارشنبه هم 15500 میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد.

با این حساب در 5 روز معاملاتی این هفته حدود 80 هزار میلیارد تومان معامله خرد در بازار انجام شد که رقم بسیار بزرگی محسوب می شود.

تزریق پول سنگین

در تمام 5 روز معاملاتی این هفته، سرمایه گذاران حقیقی پول جدید وارد بازار کردند. بیشترین تزریق پول در روز شنبه ثبت شد که طی این روز حدود 2200 میلیارد تومان پول وارد بازار سهام شد.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه هم به ترتیب 470 و 880 میلیارد تومان پول جدید وارد بازار شد. روز سه شنبه دوباره رقم تزریق پول به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید و عدد 1350 میلیارد تومان را ثبت کرد. در روز چهارشنبه هم حقیقی ها مجددا 800 میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

خریداران جولان می دهند

شاخص قدرت خریداران حقیقی مدت هاست که بالای عدد یک باقی مانده است. در این هفته هم طی 5 روز معاملاتی، این شاخص بالای عدد یک بود.

این شاخص در روز شنبه با عدد 1.62، بالاترین رکورد این هفته را ثبت کرد. پس از آن عدد این شاخص کاهش یافت و در روز یکشنبه به عدد 1.29 رسید. روز دوشنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.36 رسید و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم به ترتیب اعداد 1.43 و 1.23 برای این شاخص ثبت شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید