رالی صعود در بورس ترکیه/ بازار سرمایه به استقبال رقیب سلطان رفت

کدخبر: ۵۷۳۴۵۳
سهام بانکی ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز یکشنبه یک رالی صعودی را تجربه می‌کند که از زمان به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه اردوغان در ۲۰ سال قبل چنین تجربه‌ای را نداشته است.
رالی صعود در بورس ترکیه/ بازار سرمایه به استقبال رقیب سلطان رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار سهام در آستانه انتخابات غالبا سرخ‌پوش می‌شود و سرمایه‌گذاران در شرایط بلاتکلیفی سیاسی و مشخص نبودن خط مشی اقتصادی کشور از بازار بورس دور می‌شوند ولی در ترکیه شرایط معکوس شده است. با انصراف رقیب اردوغان احتمال پیروزی اپوزیسیون افزایش یافته است، شاخص بانکی پس از ۲۱ سال بیشترین افزایش را ثبت کرده که متعلق به بانک مربوط به اپوزیسیون است؛ به همین خاطر به نظر می‌رسد بازار سرمایه تا حدودی تکلیف برنده انتخابات را مشخص کرده و به استقبال رقیب سلطان رفته است.

سهام بانکی ترکیه در آستانه  انتخابات ریاست جمهوری  این کشور در روز یکشنبه یک رالی صعودی را تجربه می‌کند که از زمان به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه اردوغان در ۲۰ سال قبل چنین تجربه‌ای را نداشته است.

تیپ متفاوت حامیان اردوغان و قلیچدار اوغلو به روایت تصویر

شاخص بانکی بورسا استانبول تاکنون در هفته جاری ۲۷ درصد افزایش یافته است که بهترین عملکرد این شاخص از زمان انتخابات نوامبر (آبان) ۲۰۰۲ محسوب می‌شود.

اردوغان پیشتاز شد /چند درصد مردم ترکیه به کمال قلیچدار اوغلو رأی می دهند؟

در سال ۲۰۰۲ حزب اردوغان در انتخابات پیروز شد و شاخص بانکی در یک هفته ۴۴ درصد افزایش یافت. ایش بانک ترکیه که بخشی از آن متعلق به یکی از احزاب اصلی اپوزیسیون به نام جمهوری خلق است با کسب سود ۳۵ درصدی پیشتاز است.

اپیک ازکاردسکایا - تحلیلگر ارشد سوییس کوت - از طریق ایمیل به  بلومبرگ  اعلام کرده انتظار می‌رود اگر اپوزیسیون پیروز شود به سیاست پولی سست ترکیه پایان دهد، مداخله ارزی را متوقف کند و نرخ‌های بهره را تا سطح قابل توجهی افزایش دهد تا یک  سیاست پولی  متعارف بر ترکیه حاکم شود.

جهش روز جمعه سهام ترکیه نیز به دلیل آن نیست که سرمایه‌گذاران به نرخ‌های بالاتر بهره راضی‌تر هستند، بلکه به دلیل آن است که شرکت‌ها باید با نرخ ارز بالاتری ارزش‌گذاری شوند.

با انصراف محمد اینچه از نامزدی ریاست جمهوری در روز پنجشنبه، احتمال شکست اردوغان تقویت شده زیرا آرای مخالفان او با این انصراف کمتر تقسیم می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید