گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات روز یکشنبه بازار سهام

بازگشت شاخص‌های بورس پس از 5 روز/خزامیا صدرنشین شد

کدخبر: ۵۷۳۶۶۲
اقتصادنیوز: امروز نمادهای فولاد، فملی و فارس بزرگان شاخص‌ساز بازار سهام بودند. بدین ترتیب شاخص پس از 5 روز نزول، رشد کرد.
بازگشت شاخص‌های بورس پس از 5 روز/خزامیا صدرنشین شد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه، 24 اردیبهشت 1402، شاخص بورس تهران 71 هزار و 882 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 285 هزار و 906 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد  13 هزار و 753 واحدی در رقم 748 هزار و 604 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 621 واحدی به رقم 28 هزار و 481 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس هم روند صعودی داشت و با رشد 3 هزار و 997 واحد به سطح 135 هزار و 148 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و فارس بزرگان سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وپارس، خزامیا و ثشاهد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و شپویا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، دی و کگهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خزامیا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 40 هزار و 901 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 16 هزار و 684 میلیارد تومان بود که 41 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 27 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 17 هزار و 488 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات یکشنبه، 303 نماد صف خرید داشتند و 55 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 662 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 842 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 89 درصدی به 397 میلیارد تومان رسید. 

 بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید