نمادهای لیدر بورس امروز/ 732 میلیارد تومان سرمایه خارج شد

کدخبر: ۵۷۴۸۸۹
امروز نمادهای فولاد، فملی و تاپیکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
نمادهای لیدر بورس امروز/ 732 میلیارد تومان  سرمایه خارج شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، در معاملات روز شنبه، 30 اردیبهشت 1402،  شاخص  بورس   تهران 23 هزار و 324 واحد نسبت به روز کاری گذشته سقوط کرد و تا سطح 2 میلیون و 298 هزار و 10 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با ریزش 4 هزار و 112 واحدی در رقم 760 هزار و 974 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با کاهش 166 واحدی به رقم 28 هزار و 916 واحد رسید. اما شاخص هم وزن   فرابورس   با رشد 232 واحد به سطح 139 هزار و 460 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی  از بازار سهام 

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی   بازار سهام   منفی شد و 732 میلیارد تومان  پول حقیقی از  بازار سهام  خارج شد.  

امروز نماد  شتران  (شرکت  پالایش نفت تهران ) بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن 53 میلیارد تومان بود. پس از شتران، نمادهای شپنا و ولبهمن بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی   به نمادهای سصفها، قصفها و بنیرو اختصاص داشت. 

کمبود برق در کشور

روز گذشته تصویر نامه‌ای از طرف شرکت توزیع نیروی برق خطاب به شرکت‌های فولادی و سیمانی مبنی بر محدودیت برق از خرداد ماه تا انتهای تابستان منتشر شد. پیش بینی می‌شد که این نامه اثر منفی بر معاملات امروز بازار سهام خصوصا بر روند قیمتی سهام شرکت‌های فولادی و سیمانی داشته باشد. براساس نامه شرکت توزیع نیروی برق به صنایع سیمان و فولاد، برق این صنایع در قالب سه برنامه پیشنهادی از خرداد تا شهریور امسال سهمیه بندی می‌شود. سه پیشنهاد شرکت توزیع برق، عبارت است کاهش 30 درصدی در 3 ماه، کاهش 60 درصدی در دو ماه یا کاهش 90 درصدی در یک ماه. بدین ترتیب امروز بازار با وجود شروع خوب، با رشد عرضه مواجه بود و شاخص‌های بورس سقوط کردند. 

بورس

نمادهای لیدر بازار 

امروز نمادهای فولاد،  فملی  و تاپیکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای وبملت، اپال و خراسان بیشترین اثر مثبت را بر  شاخص کل  داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شاوان و شراز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای خدیزل، دی و  کوثر  بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 49 هزار و 951 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 32 هزار و 283 میلیارد تومان بود که 65 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 13 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 13 هزار و 480 میلیارد تومان رسید. 

بورس

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد پی پاد بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 492 میلیارد تومان بود. 

پس از پی‌پاد، خزامیا بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و 780 میلیون و 293 هزار و 367 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد وبملت و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 111 نماد صف خرید داشتند و 91 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 55 درصدی نسبت به روز قبل به 580 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 5 درصدی به 344 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید