بورس هفته را صعودی به پایان برد

پالایشی‌ها پیشران بورس شدند /صف خرید برای 122 نماد

کدخبر: ۵۷۵۸۰۷
اقتصادنیوز: امروز نمادهای پالایشی؛ شبندر، شپنا و شتران نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
پالایشی‌ها پیشران بورس شدند /صف خرید برای 122 نماد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه، 3 خرداد 1402، شاخص بورس تهران 15 هزار و 164 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 345 هزار و 963 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش هزار و 767 واحدی در رقم 792 هزار و 907 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 4 واحدی به رقم 29 هزار و 492 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد 276 واحد به سطح 144 هزار و 462 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای پالایشی؛ شبندر، شپنا و شتران نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای کچاد، وبملت، خودرو و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و شاوان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، شگویا و فغدیر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و چخزر بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 34 هزار و 429 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 19 هزار و 372 میلیارد تومان بود که 56 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 12 هزار و 160 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 122 نماد صف خرید داشتند و 38 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 19 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 122 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 92 درصدی به 294 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید