نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس امروز

ریزش بورس با جلوداری بزرگان بازار +اینفو

کدخبر: ۵۷۶۳۹۴
اقتصادنیوز: امروز نمادهای فولاد، فملی و کگل بزرگان قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل داشتند.
ریزش بورس با جلوداری بزرگان بازار +اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه، 6 خرداد 1402، شاخص بورس تهران 34 هزار و 715 واحد نسبت به روز کاری گذشته تنزل کرد و تا سطح 2 میلیون و 311 هزار و 251 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش 12 هزار و 91 واحدی در رقم 780 هزار و 815 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 451 واحدی به رقم 29 هزار و 471 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 2 هزار و 450 واحد به سطح 142 هزار و 20 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و کگل نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، حکشتی و کنور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای سرچشمه، ساوه و ددانا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، گدنا و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 23 هزار و 958 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 9 هزار و 421 میلیارد تومان بود که 39 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 11 هزار و 136 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 88 نماد صف خرید داشتند و 137 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 30 درصدی نسبت به روز قبل به 782 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 77 درصدی به 520 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید