گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام امروز؛

عقبگرد بورس در آخرین روز هفته/ارزش صف‌های خرید افت کرد

کدخبر: ۵۷۷۳۵۳
اقتصادنیوز: در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند.
عقبگرد بورس در آخرین روز هفته/ارزش صف‌های خرید افت کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه، 10 خرداد 1402، شاخص بورس تهران 17 هزار و 382 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 271 هزار و 45 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با نزول 8 هزار و 382 واحدی در رقم 765 هزار و 509 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 202 واحدی به رقم 28 هزار و 624 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش هزار و 78 واحد به سطح 139 هزار و 627 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای فولاد، شپنا و شبندر نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای فارس، کچاد و کگل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، سرچشمه و مارون بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خنصیر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و دانا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و زملارد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 79 هزار و 886 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 66 هزار و 347 میلیارد تومان بود که 83 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 9 هزار و 108 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 106 نماد صف خرید داشتند و 52 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 23  درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 171 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 48 درصدی به 390 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید