گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

ریزش بورس با جلوداری خودرو و وبملت

کدخبر: ۵۸۰۸۷۶
اقتصادنیوز: در روزی که شاخص کل 19 هزار واحد ریزش کرد، نمادهای خودرو و وبملت نمادهای بزرگ بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
ریزش بورس با جلوداری خودرو و وبملت

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه، 28 خرداد 1402، شاخص بورس تهران 19 هزار و 924 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 162 هزار و 887 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش 11 هزار و 2 واحدی در رقم 732 هزار و 657 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 392 واحدی به رقم 27 هزار و 565 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 2 هزار و 589 واحد به سطح 134 هزار و 838 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای خودرو، وبملت و میدکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل کچاد، تاپیکو و تایرا نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فزر، عالیس و وهور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وبملت بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 557 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 605 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 341 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات یکشنبه، 88 نماد صف خرید داشتند و 75 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 14  درصدی نسبت به روز کاری قبل به 876 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 2 درصدی به 233 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید