گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز شنبه؛

ریزش بزرگان بورس در روز شنبه

کدخبر: ۵۸۲۱۱۰
اقتصادنیوز: امروز نمادهای وبملت، فولاد، فارس، فملی، کگل و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
ریزش بزرگان بورس در روز شنبه

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه، 3 تیر 1402، شاخص بورس تهران 11 هزار و 297 واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد و تا سطح 2 میلیون و 162 هزار و 595 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 3 هزار و 171 واحدی در رقم 742 هزار و 963 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با ریزش 179 واحدی به رقم 27 هزار و 818 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 896 واحد به سطح 136 هزار و 316 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای وبملت، فولاد، فارس، فملی، کگل و خودرو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل کچاد، مبین و شیراز نمادهایی بودند که اثر افزایشی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و خاور بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شرانل، فغدیر و شپاس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز عالیس، زفجر و فرود بیشترین تراکنش را داشتند.  

ریزش ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 13 هزار و 183 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 282 میلیارد تومان بود که 32  درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 424 میلیارد تومان رسید. 

افزایش صف نشینی در بورس  

در معاملات شنبه، 96 نماد صف خرید داشتند و 58 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 23 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 912 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 62 درصدی به 177 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید