گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز شنبه؛

شاخص بورس تهران در سرازیری

کدخبر: ۵۸۳۴۲۹
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران برای سومین روز متوالی ریزش گرد.
شاخص بورس تهران در سرازیری

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه، 10 تیر 1402، شاخص بورس تهران 9 هزار و 490 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 143 هزار و 920 واحد پایین آمد. 

اما شاخص کل هم وزن بورس با افزایش 323 واحدی در رقم 746 هزار و 963 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با کاهش 16 واحدی به رقم 27 هزار و 605 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 504 واحد به سطح 137 هزار و 578 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، تاپیکو و نوری نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فملی، وبملت و برکت نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، بپاس و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، پخش و مادیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، عالیس و زفجر بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 247 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 406 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات شنبه، 100 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 720 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 3 درصدی به 146 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید