گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

حمایت از شاخص بورس در نیمه کانال

کدخبر: ۵۸۳۷۰۸
اقتصادنیوز: شاخص بورس امروز به بالای نیمه کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی رشد کرد تا در این محدوده شاهد حمایت از شاخص باشیم.
حمایت از شاخص بورس در نیمه کانال

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه، 11 تیر 1402، شاخص بورس تهران 13 هزار و 480 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 157 هزار و 395 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 8 هزار و 12 واحدی در رقم 754 هزار و 966 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 395 واحدی به رقم 28 هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و 921 واحد به سطح 139 هزار و 499 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و خودرو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل مبین، فارس و وبملت نمادهایی بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، کگهر و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، مارون و غگلستا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، عالیس و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 351 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 258 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 20 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 117 نماد صف خرید داشتند و 28 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 589 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 21 درصدی به 115 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید