احتمال افت بازار بیشتر است

شاخص بورس در محدوده مقاومت/پیش بینی بازار سهام امروز 18تیر

کدخبر: ۵۸۴۹۱۸
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران به مقاومت 2.2 میلیون واحد رسیده و فعلا در عبور از آن ناتوان بوده است.
شاخص بورس در محدوده مقاومت/پیش بینی بازار سهام امروز 18تیر

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس چند روزی تحرکاتی در جهت مثبت داشت و این طور تصور می شد که قرار است حداقل از اولین مقاومت خود عبور کند. اما حرکت بازار به اندازه ای کم جان بود که فعلا حتی مقاومت اول نیز شکسته نشده است.

شاخص کل بورس در محدوده 2.2 میلیون واحد اولین مقاومت خود را دارد که برای ورود به روند صعودی باید ابتدا از این مقاومت عبور کند. اما فعلا چند روزی است که بازار در همین محدوده ایست کرده و نتوانسته از آن بگذرد.

البته برخی از تحلیلگران که نگاه خوش بینانه تری به این موضوع دارند، معتقدند که بازار در برخورد با مقاومت 2.2 میلیون واحد، با فشار فروش سنگینی مواجه نشده که این می تواند نشان دهنده ضعف فروشندگان باشد.

احتمال افت بازار بیشتر است

با همین استدلال، این دسته از تحلیلگران معتقدند که بازار به زودی از مقاومت 2.2 میلیون واحدی عبور خواهد کرد. اما تحلیلگرانی که دیدگاه منفی تری نسبت به شرایط دارند، پایین بودن ارزش معاملات را نشانه ای بر این موضوع می دانند که قرار نیست فعلا شاخص کل رشد خاصی داشته باشد.

دیروز ارزش معاملات خرد بازار سهام نسبت به چهارشنبه کمتر بود که این اتفاق نشان می دهد فعلا نمی توان از بازار انتظار رشد خاصی را داشت. مگر اینکه ارزش معاملات بالا برود که رشد ارزش معاملات نیز باید به صورت پیوسته رخ دهد.

در شرایط فعلی، با توجه به اینکه شاخص کل در محدوده مقاومتی قرار دارد احتمال اول این است که بازار دوباره یک حرکت رو به پایین داشته باشد.

شاخص هم وزن، خلاف جهت شاخص کل

اما اینکه حرکت کاهشی بازار تا چه اندازه قوی باشد و شاخص را تا کجا به سمت پایین ببرد، هنوز مشخص نیست. با توجه به قرار داشتن در فصل مجامع، هر روز تعدادی از نمادها متوقف هستند که این موضوع در ارزش معاملات خرد اثر می گذارد. بنابراین باید این موضوع را هم در تحلیل ها مد نظر قرار داد.

برای امروز با توجه به شیب نزولی شاخص کل در معاملات روز گذشته، می توان افت شاخص ها را متصور بود. البته از آنجا که دیروز شاخص هم وزن خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد و کمی رشد داشت، می توان نتیجه گرفت که فعلا تمام بازار درگیر افت نیست و بنابراین شاخص کل امروز اگر هم منفی شود، افت سنگینی نخواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید