گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

مازاد عرضه در بورس / شاخص‌ها فرو ریختند

کدخبر: ۵۸۵۴۷۵
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران بیش از 30 هزار واحد ریزش کرد که بیشترین سقوط در 4 هفته اخیر است.
مازاد عرضه در بورس / شاخص‌ها فرو ریختند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه 20 تیر 1402،  شاخص بورس  تهران 30 هزار و 161 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح 2 میلیون و 128 هزار و 373 واحد پایین آمد. 

ریزش 30 هزار واحدی بزرگترین سقوط شاخص در یک ماه اخیر است. شاخص هم وزن نیز بزرگترین ریزش در یک ماه اخیر را ثبت کرد.

شاخص کل هم وزن  بورس  با کاهش 14 هزار و 270 واحدی در رقم 764 هزار و 587 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با ریزش 424 واحدی به رقم 27 هزار و 595 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش 3 هزار و 186 واحد به سطح 137 هزار و 202 واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز اکثر نمادهای و گروه‌های بازار قرمزپوش بودند. نمادهای فولاد، فملی، میدکو، شستا، شپنا، خودرو و وبملت نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل ونیرو، البرز و خپویش نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فغدیر، غگلپا و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، فرود و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 664 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 681 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 23 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 50 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 191 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 236 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 103 درصدی به 537 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید