گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز شنبه؛

بورس توان حفظ صعود را نداشت

کدخبر: ۵۸۶۱۸۳
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران در 90 دقیقه ابتدایی بیش از 9 هزار واحد رشد کرد. اما پس از آن نزول کرد و در نهایت پایین‌تر از سطح روز معاملاتی قبل ایستاد.
بورس توان حفظ صعود را نداشت

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه 24 تیر 1402،  شاخص  بورس   تهران 513 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح 2 میلیون و 70 هزار و 889 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس نیز با افزایش 3 هزار و 295 واحدی معادل 0.45 درصد در رقم 728 هزار و 11 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 178 واحدی به رقم 27 هزار و 186 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن   فرابورس   با افزایش 923 واحد به سطح 133 هزار و 475 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، کگل و ومعادن نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فولاد، شبندر و وبملت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای ارفع، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، شگویا و گلدیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، دی و عالیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 952 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 376 میلیارد تومان بود که 85 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 32 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 818 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات شنبه، 71 نماد صف خرید داشتند و 89 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 399 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 343 میلیارد تومان رسید. 

بورس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید