گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

بورس برگشت / بانکی‌ها سبز شدند

کدخبر: ۵۸۶۸۱۷
اقتصادنیوز: امروز تمامی نمادهای بانکی بازار سهام رشد قیمت داشتند و گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه بورس تهران بود.
بورس برگشت / بانکی‌ها سبز شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه 27 تیر 1402، شاخص کل بورس تهران 43 هزار و 122 واحد معادل 2.2 درصد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و تا سطح یک میلیون و 999 هزار و 755 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 15 هزار و 497 واحدی معادل 2.25 درصد در رقم 703 هزار و 250 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد 581 واحدی به رقم 26 هزار و 387 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 4 هزار و 120 واحد به سطح 128 هزار و 481 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز تمامی نمادهای بانکی بازار سهام رشد قیمت داشتند و گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری سبزترین گروه بورس تهران بود. نمادهای فولاد، فملی و شستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نوری، شبریز و پارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، بزاگرس و مارون بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شپنا بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شهر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، دی و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 532 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 124 میلیارد تومان بود که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 0.67 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 636 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 258 نماد صف خرید داشتند و 67 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 206 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 796 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 74 درصدی به 326 میلیارد تومان رسید. 

بورس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید