گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

پالایشی‌ها بازار را به آتش کشیدند

کدخبر: ۵۸۷۷۸۹
اقتصادنیوز: امروز پالایشی‌ها قرمزترین گروه بازار بودند و بیشترین نقش را در ریزش بازار ایفا کردند. نمادهای شبندر، فارس و شتران نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند.
پالایشی‌ها بازار را به آتش کشیدند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه یکم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران ریزش کرد و در پایان معاملات، شاخص کل 6 هزار و 189 واحد معادل 0.31 درصد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 976 هزار و 944 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 2 هزار و 60 واحدی در رقم 702 هزار واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 86 واحدی به رقم 26 هزار و 436 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 759 واحد به سطح 128 هزار و 197 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز پالایشی‌ها قرمزترین گروه بازار بودند و بیشترین نقش را در ریزش بازار ایفا کردند. نمادهای شبندر، فارس و شتران نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل رمپنا، حکشتی و وبملت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، شگویا و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای شاوان، هرمز و فجهان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شتران بیشترین تراکنش را داشت و شبریز و هرمز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، دی و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 6 هزار و 903 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 234 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 9 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 937 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 5 ماه اخیر است. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 70 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 387 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 66 درصدی به 285 میلیارد تومان رسید. 

بورس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید