گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

بورس ریخت / بزرگان بازار قرمزپوش شدند

کدخبر: ۵۸۹۱۶۲
اقتصادنیوز: امروز نمادهای بزرگ بازار؛ فارس، شپنا، شبندر، وبملت و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل داشتند.
بورس ریخت / بزرگان بازار قرمزپوش شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه هشتم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 29 هزار و 80 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 976 هزار و 675 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 13 هزار و 781 واحدی در رقم 697 هزار و 441 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 468 واحدی به رقم 25 هزار و 962 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 3 هزار و 490 واحد به سطح 126 هزار و 747 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، شپنا، شبندر، وبملت و فولاد نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل زکوثر، سصفها و ملت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای کلدیرا، میهن و پخش بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز سصفها بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، دی و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 725 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 313 میلیارد تومان بود که 4 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 34 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 700 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 146 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 201 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 76 درصدی به 528 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید