گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

حمله خرس‌ها به بورس تهران

کدخبر: ۵۹۰۹۲۱
اقتصادنیوز: امروز 80 درصد نمادهای بازار سهام ریزش قیمتی داشتند و تمامی شاخص‌ها ریزش کردند.
حمله خرس‌ها به بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه هفدهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 208 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 37 هزار و 863 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 6 هزار و 19 واحدی در رقم 713 هزار و 540 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 217 واحدی به رقم 26 هزار و 432  واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش هزار و 412 واحد به سطح 129 هزار و 887 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، شستا، شپدیس و فارس نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل همراه، تاصیکو و ورنا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، خاور و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای سمگا، وهور و حخزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز نمادهای خودرویی در صدر بودند. نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و ورنا و وساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، دی و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 478 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 5 هزار و 82 میلیارد تومان بود که 41 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 430 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 73 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 60 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 414 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 28 درصدی به 378 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید