گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

یک نیمه نزول، یک نیمه صعود / بورس سبز نشد

کدخبر: ۵۹۱۸۳۱
اقتصادنیوز: امروز بورس تهران در نیمه اول با ریزش شاخص همراه بود و در نیمه دوم شاخص کل رشد کرد اما نتوانست بالاتر از سطح روز قبل بایستد.
یک نیمه نزول، یک نیمه صعود / بورس سبز نشد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه بیست و دوم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 713 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 987 هزار و 927 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 2 هزار و 41 واحدی در رقم 691 هزار و 816 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 20 واحدی به رقم 25 هزار و 752 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 99 واحد به سطح 125 هزار و 730 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای خساپا، خودرو و میدکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل شپنا، شتران و شبندر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، خاور و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، شگویا و ودی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فن‌افزار، نیان و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 211 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 90 میلیارد تومان بود که 30 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 406 میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 378 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 55 درصدی به 389 میلیارد تومان رسید. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید