گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز یکشنبه؛

هشتمین روز صعود شاخص بورس

کدخبر: ۵۹۵۸۴۸
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران هشتمین روز صعودی را پشت سر گذاشت.
هشتمین روز صعود شاخص بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه دوازدهم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 6 هزار و 220 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 111 هزار و 865 واحد رسید. بدین ترتیب شاخص کل بورس تهران هشتمین روز صعودی را پشت سر گذاشت.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش هزار و 986 واحدی در رقم 713 هزار و 654 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد اندک 0.21 واحدی به رقم 26 هزار و 353 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 21 واحد به سطح 128 هزار و 248 واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای تاپیکو، شپنا، شبندر و شتران نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، وبملت و شسپا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، صبا و مارون بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شپنا بیشترین تراکنش را داشت و شستا و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، دی و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

افت ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 464 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 504 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 12 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 156 میلیارد تومان رسید. 

کاهش صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 75 نماد صف خرید داشتند و 66 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 303 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 12 درصدی به 337 میلیارد تومان رسید.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید