بورس سبزپوش شد/ تداوم خروج سرمایه از بازار سهام

کدخبر: ۵۹۵۸۷۹
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران 6 هزار و 220 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد.
بورس سبزپوش شد/ تداوم خروج سرمایه از بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز یکشنبه دوازدهم شهریور 1402، شاخص کل  بورس تهران  6 هزار و 220 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 111 هزار و 865 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش هزار و 986 واحدی در رقم 713 هزار و 654 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با رشد اندک 0.21 واحدی به رقم 26 هزار و 353 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 21 واحد به سطح 128 هزار و 248 واحد رسید.

خروج سرمایه از بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دومین روز منفی شد و 163 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 33 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای شستا، گلدیرا، خودرو،  کگل  و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای وبهمن، دسبحان، برکت،  شبندر  و فزر اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای تاپیکو، شپنا، شبندر و شتران نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فارس، وبملت و شسپا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب،  صبا  و مارون بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد  شپنا  بیشترین تراکنش را داشت و شستا و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، دی و فن افزار بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 9 هزار و 464 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 504 میلیارد تومان بود که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 12 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 156 میلیارد تومان رسید. 

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام 

در معاملات امروز نماد کچاد بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 900 میلیارد تومان بود. 

پس از کچاد، وپاسار بیشترین ارزش معاملات را داشت و  میدکو  رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فخوز و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کچاد با تعداد یک میلیارد و 505 میلیون و 16 هزار و 999 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به دی تعلق داشت. دو نماد فخوز  و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 75 نماد صف خرید داشتند و 66 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 303 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 12 درصدی به 337 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید