پیش بینی بورس هفته/ پاشنه آشیل بازار سرمایه

کدخبر: ۵۹۶۷۶۸
دولت سیزدهم و تصمیمات آن -فارغ از درست یا غلط بودن این تصمیمات- از ریسک‌های اصلی بازار سرمایه است، از این رو نمی‌توان انتظار جهش قابل توجهی در ورود سرمایه یا حجم معاملات داشت.
پیش بینی بورس هفته/ پاشنه آشیل بازار سرمایه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در هفته اخیر روند شاخص کل  بورس تهران  کاملا صعودی بود و شاخص برای 10 روز متوالی صعود کرد.  شاخص کل  در حالی که در هفته پیش به کانال 2 میلیونی صعود کرده بود، در هفته اخیر تا نیمه کانال 2.1 میلیونی بالا آمد.

در روز شنبه شاخص کل هزار و 18 واحد بالا آمد و 517 میلیارد تومان  پول حقیقی  از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 6 هزار و 220 واحد رشد کرد و 163 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. 

روز دوشنبه شاخص 24 هزار و 493 واحد بالا آمد و 214 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. سه‌شنبه شاخص کل 14 هزار و 839 واحد صعود کرد و 118 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. 

بدین ترتیب، در پایان معاملات سه‌شنبه، شاخص کل 46 هزار و 164 واحد بالا‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص  بورس  مثبت 2.2 درصد شود.  شاخص هم وزن  نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 15 هزار و 901 واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 2.2 درصدی را ثبت کرد.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع نزولی بود، میانگین  ارزش معاملات  خرد بورس در هفته اخیر 6 هزار و 130 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 693 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 8 درصدی داشته است. 

در مجموع کل هفته 584 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 146 میلیارد تومان بود. 

بدین ترتیب شاخص در روز سه‌شنبه توانست برای دهمین روز  صعود کند و به نیمه کانال 2.1 میلیونی برسد. بازگشت نرخ گذاری خوراک صنایع پتروشیمی به فرمول سابق و همچنین تغییر نرخ تسعیر محصولات پتروپالایشی از 28 هزار و 500 تومان به 37 هزار و 500 تومان مهمترین خبرهای هفته بودند که در مجموع اثر مثبت بر  بازار سهام  داشتند. 

با این حال در نیمه دوم معاملات روز سه‌شنبه شاهد رشد عرضه بودیم. به نظر می‌رسد فرارسیدن تعطیلی سه روزه بازار و همچنین ریسک تصمیمات پیش بینی نشده دولت از عوامل اصلی رشد عرضه باشد. از سوی دیگر هنوز ابهاماتی درباره دامنه تغییر نرخ تسعیر وجود دارد که موجب رفتار محافظه کارانه معامله گران شده است. بنابراین دولت سیزدهم و تصمیمات آن -فارغ از درست یا غلط این تصمیمات- از ریسک‌های اصلی بازار سرمایه است، از این رو نمی‌توان انتظار جهش قابل توجهی در ورود سرمایه یا حجم معاملات داشت. 

بورس

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید