گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه؛

مازاد عرضه در بورس/ شاخص ریزش کرد

کدخبر: ۶۰۴۶۵۶
اقتصادنیوز: امروز شاهد مازاد عرضه و رشد صف‌های فروش در بازار سهام بودیم.
مازاد عرضه در بورس/ شاخص ریزش کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه بیست و ششم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 698 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 23 هزار و 546 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 6 هزار و 953 واحد در رقم 682 هزار و 987  واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با کاهش 260 واحدی به رقم 25 هزار و 26 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 2 هزار و 41 واحد به سطح 121 هزار و 597 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز خودرو، اخابر و خساپا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، کچاد و شیران از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، خاور و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وهور، تماوند و فزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد حفارس بیشترین تراکنش را داشت و ثفارس و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و ثپردیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 15 هزار و 29 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 926 میلیارد تومان بود که 46 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 141 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 27 نماد صف خرید داشتند و 30  نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 52 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 107 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 37 درصدی به 391 میلیارد تومان رسید.

020726

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید