گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه؛

بورس از سقوط رهید!

کدخبر: ۶۰۵۹۶۲
اقتصادنیوز: امروز شاخص بورس تهران با آن که دقایقی را زیر سطح 2 میلیونی به سر برد، اما در نهایت از سقوط به زیر این مرز مهم رهید.
بورس از سقوط رهید!

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه سوم آبان ماه 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 732 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 2 هزار و 73 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 582 واحد در رقم 676 هزار و 727 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 6 واحدی به رقم 24 هزار و 575 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با صعود 350 واحد به سطح 120 هزار و 174 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز فولاد، بوعلی، ومعادن، شپنا، فملی و فارس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل حکشتی، پارس و ثفارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای ساوه، شگویا و سپیدار بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای ارفع، هرمز و دماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و حکشتی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، کرمان و بمولد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 475 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 49 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 24 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 186 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 47 نماد صف خرید داشتند و 81 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 162 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 131 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 26 درصدی به 430 میلیارد تومان رسید.

020803

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید