گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه؛

بورس تهران تعدیل شد+ نمودار

کدخبر: ۶۱۴۲۷۴
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران پس از 8 روز صعود متوالی، امروز ریزش کرد.
بورس تهران تعدیل شد+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه پانزدهم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 5 هزار و 452 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 171 هزار و 51  واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 271 واحد در رقم 747 هزار و 299 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 17 واحدی به رقم 26 هزار و 196 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش 149 واحد به سطح 134 هزار و 237 واحد رسید. 

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، اخابر و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل شتران، تاپیکو و فارس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، خاور و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وسپهر، بپاس و سرچشمه بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کمرجان، فصبا و وسپهر بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 423 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 301 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 29 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 851 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 51 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 52 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 150 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 9 درصدی به 240 میلیارد تومان رسید.

020915

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید