3 سیگنال منفی معاملات!

شاخص هم‌وزن کوتاه آمد! /پیش بینی بازار سهام امروز ۲۹ آذر

کدخبر: ۶۱۶۸۴۰
اقتصادنیوز: بازار سهام روز سه‌شنبه شاهد افت تراز شاخص هم‌وزن در کنار ریزش ارزش معاملات خرد بود که احتمال ریزش شاخص‌ها در روز چهارشنبه را افزایش داده است.
شاخص هم‌وزن کوتاه آمد! /پیش بینی بازار سهام امروز ۲۹ آذر

به گزارش اقتصادنیوز، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 218 واحد صعود کرد و به رقم 2 میلیون و 211 هزار و 872 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هزار و 720 واحد پایین آمد و در رقم 762 هزار و 900 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 0.9 واحد افت کرد و به رقم 26 هزار و 639 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش 498 واحدی داشت و به سطح 138 هزار و 12 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 36 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 64 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت گروه مالی صبا تامین (صبا)، شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن) و شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت عطرین نخ قم (نطرین)، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) و شرکت فرانسوز یزد (کایزد) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای واتی (شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند)، رمپنا (شرکت مپنا) و اخابر (شرکت مخابرات ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 39 نماد صف خرید داشتند و 50 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 60 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 136 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 10 درصدی به 386 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز نیز همانند دو روز پیشین شاخص کل رشد کرد اما شاخص هم وزن ریزش کرد. تعداد نمادهای قرمزپوش بیشتر بود و نرخ ریزش شاخص هم وزن از نرخ رشد شاخص کل بیشتر بود.

رمپنا، اخابر و حکشتی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای فولاد، فملی، پارسان، شتران و شبندر بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

همچنین دیروز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 449 میلیارد تومان بود. نمادهای وسالت، رمپنا، وتجارت، اخابر، ذوب، خساپا، چکاپا، شستا، فملی و ومعادن بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

در روزی که تعداد نمادهای قرمز بازار بیشتر بود و شاخص هم وزن ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام نیز ربزش کرد. ارزش معاملات خرد سهام با افت 17 درصدی به 6 هزار و 792 میلیارد تومان ریزش کرد.

بنابراین می‌توان از سه سیگنال منفی معاملات دیروز صحبت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید