گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

تعدیل شاخص بورس / معاملات یک کانال بالا آمد + اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۱۷۴۷۱
اقتصادنیوز: امروز ارزش معاملات خرد سهام یک کانال بالا آمد و با افزایش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 200 میلیارد تومان رسید.
تعدیل شاخص بورس / معاملات یک کانال بالا آمد + اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه دوم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 874 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 208 هزار و 342 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 444 واحد در رقم 761 هزار و 802 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 2 واحدی به رقم 26 هزار و 577 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 575 واحد به سطح 138 هزار و 438 واحد رسید. 

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، فارس و پارس از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، آریا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، غصینو و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و تکاردان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، فصبا و نطرین بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 602 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 444 میلیارد تومان بود که 4 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 200 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 31 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 161 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 20 درصدی به 244 میلیارد تومان رسید.

021002

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید