گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

ریزش شاخص بورس به نیمه کانال 2.1 میلیونی+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۱۹۵۶۷
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران، به نیمه کانال 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید.
ریزش شاخص بورس به نیمه کانال 2.1 میلیونی+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه دوازدهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 9 هزار و 510 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 158 هزار و 799 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 2 هزار و 51 واحدی در رقم 755 هزار و 938 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 98 واحدی به رقم 26 هزار و 219 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 443 واحد به سطح 138 هزار و 716 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و فارس نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل ذوب، افق و سدشت از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، زاگرس و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای کوثر، آریا و هجرت بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و ذوب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز زماهان، حآفرین و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 172 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 926 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 795 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 363 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 0.3 درصدی به 275 میلیارد تومان رسید.

021012

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید