گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

بورس به نزول ادامه داد / افت معاملات سهام در روز چهارشنبه

کدخبر: ۶۱۹۸۰۴
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد.
بورس به نزول ادامه داد / افت معاملات سهام در روز چهارشنبه

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 482 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 155 هزار و 283 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 799 واحدی در رقم 756 هزار و 745 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 25 واحدی به رقم 26 هزار و 194 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 537 واحد به سطح 139 هزار و 253 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز اخابر، فملی و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل خودرو، ونیرو و ذوب از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای سرچشمه، بساما و ثپردیس بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کمرجان، زماهان و حآفرین بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 15 هزار و 969 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 8 هزار و 617 میلیارد تومان بود که 54 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 568 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 61 نماد صف خرید داشتند و 48 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 337 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 19 درصدی به 222 میلیارد تومان رسید.

021013

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید