گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

دو دمای متفاوت در بورس تهران

کدخبر: ۶۲۱۰۴۰
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران رشد کرد اما شاخص هم وزن ریزش کرد تا شاهد دو دمای متفاوت در بازار سهام باشیم.
دو دمای متفاوت در بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه نوزدهم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 565 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 156 هزار و 521 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و 4 واحدی در رقم 758 هزار و 574 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 40 واحدی به رقم 26 هزار و 206 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 341 واحد به سطح 139 هزار و 944 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شبندر، فولاد و فملی نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، کگل و حکشتی از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، پخش و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شپاس، کرمان و ثباغ بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و ثفارس و وساخت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، کرومیت و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 19 هزار و 453 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 7 هزار و 23 میلیارد تومان بود که 36 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 880 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 38 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 206 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 13 درصدی به 183 میلیارد تومان رسید.

021019

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید