گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

سقوط معاملات بورس به کف دو ماهه+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۲۲۸۰۹
اقتصادنیوز: امروز ارزش معاملات خرد با ریزش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 887 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو ماه اخیر است.
سقوط معاملات بورس به کف دو ماهه+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 990 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 185 هزار و 979 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 698 واحدی در رقم 762 هزار و 339  واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 37 واحدی به رقم 26 هزار و 294 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 465 واحد به سطح 140 هزار و 629 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، فملی و حکشتی نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، سدشت و خاهن از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فصبا، آریا و بپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای زاگرس، سرچشمه و بساما بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد داتام بیشترین تراکنش را داشت و پردیس و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نخریس، فصبا و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 533 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 273 میلیارد تومان بود که 37 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با ریزش 21 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 887 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو ماه اخیر است. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 26 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 218 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش 2 درصدی به 822 میلیارد تومان رسید.

021027

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید