گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

سبزپوشی بورس در میان تعطیلی!+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۲۷۵۱۱
اقتصادنیوز: در روز میان تعطیلی، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند.
سبزپوشی بورس در میان تعطیلی!+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه بیست و یکم بهمن ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 79 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 100 هزار و 105 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و 161 واحدی در رقم 739 هزار و 815 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 23 واحدی به رقم 25 هزار و 439 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 450 واحد به سطح 137 هزار و 532 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز شپنا، فملی، تاپیکو نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فاسمین، سدشت و اخابر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و فزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بپاس، کگهر و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و ثاخت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، کرومیت و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 29 هزار و 545 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 23 هزار و 25 میلیارد تومان بود که 78 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 صدم درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 505 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 62 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 460 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 41 درصدی به 192 میلیارد تومان رسید.

021121

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید