گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

تضاد بورس در دوگانه شاخص‌ها

کدخبر: ۶۲۹۶۵۹
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران دو مسیر متفاوت را طی کردند.
تضاد بورس در دوگانه شاخص‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 739 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 71 هزار و 513 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 191 واحدی در رقم 727 هزار و 86 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 38 واحدی به رقم 24 هزار و 798 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش 594 واحد به سطح 136 هزار و 42 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز کگل، ونیکی و دعبید نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، وپاسار و میدکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، غصینو و کوثر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، وسپهر و ودی بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد سصفها بیشترین تراکنش را داشت و داتام و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بیوتیک، آردینه و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 39 هزار و 953 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 32 هزار و 336 میلیارد تومان بود که 81 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 439 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 52 نماد صف خرید داشتند و 49 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 364 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 24 درصدی به 142 میلیارد تومان رسید.

021201

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید