گزارش «اقتصادنیوز» از بورس

کاهش ارزش معاملات سهام/ بزرگان قرمزپوش بورس و فرابورس

کدخبر: ۶۳۶۸۰۵
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 185 واحد نسبت به روز کاری گذشته ریزش کرد.
کاهش ارزش معاملات سهام/ بزرگان قرمزپوش بورس و فرابورس

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه هفتم فروردین ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 185 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 249 هزار و 416 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش574 واحدی در رقم 767 هزار و 639 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 76 واحدی به رقم 25 هزار و 956 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس باکاهش 108 واحد به سطح 142 هزار و 754 واحد رسید. 

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز اخابر، فخوز، فولاژ و کچاد نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فولاد، فملی، شپنا و شتران از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریان، تجلی و حگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، وسپهر و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پر تراکنش بورس تهران خودرو بیشترین تراکنش را داشت و پس از آن چکاپا، پارسیان و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فن افزار، خاورو کرمان بیشترین تراکنش را به ثبت رساندند. 

کاهش ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات خرد سهام بار دیگر به کانال چهار همتی بازگشت. سطح ارزش معاملات خرد بازار سهام در انتهای سال قبل از 2 همت افزایشی شد و در روز ششم فروردین ماه امسال تا 6 همت افزایش یافت اما امروز با اصلاح روند صعودی اخیر شاخص‌ها، سطح ارزش معاملات خرد سهام به 4 هزار و 656 میلیارد تومان بازگشت که 60 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را پوشش داده است.

بازار سهام در دو روز معاملاتی ابتدای سال جاری با ورود سرمایه حقیقی به موقعیت‌های سهامی همراه بود که به نظر می‌رسد در معاملات امروز کاهش یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید