گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر

افت 12 درصدی ارزش معاملات بورس

کدخبر: ۵۹۳۷۸۶
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر کاهش یافت و به کانال 3 هزار میلیارد تومانی سقوط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین آن 12 درصد کاهش یافت.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 3 هزار و 720 میلیارد تومان افزایش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 471 میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به 3 هزار و 541 میلیارد تومان رشد کرد و روز سه‌شنبه به 3 هزار و 438 میلیارد تومان رسید. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات خرد 7درصد رشد کرد و به 3 هزار و 682 میلیارد تومان رسید. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 3 هزار و 570 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 79 میلیاردی هفته پیشین، افت 12 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد وامید بیشترین ارزش را داشت و نمادهای وسپه، خگستر، قرن و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز در روز ابتدایی هفته به نمادهای وامید، دی، شستا، وسپه و خساپا تعلق داشت. 

روز یکشنبه نماد وپاسار بیشترین ارزش و نماد دی بیشترین حجم معاملات را داشت. روز دوشنبه بمولد در صدر جدول ارزش و حجم معاملات بود و نمادهای سصفها، انتخاب، تاصیکو و شبندر در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات بودند. در جدول حجم معاملات نیز پس از بمولد، نمادهای دی، شستا، خودرو و وبملت قرار داشتند. 

سه‌شنبه نیز بمولد، خاور، وبملت، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین نمادهای دی، شستا، خودرو، خاور و خگستر بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

روز چهارشنبه بمولد برای سومین روز در صدر جدول ارزش معاملات بود. سصفها، خگستر، شتران و خودرو در رتبه‌های بعدی بودند. نماد دی (بانک دی) همراه با شستا، خودرو، کرمان و خساپا در صدر جدول حجم معاملات قرار داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید