گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

دو نیمه متفاوت در بورس / اثر سیگنال‌های مثبت یک ساعت بود+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۴۳۲۰۱
اقتصادنیوز: در حالی که در یک ساعت ابتدایی معاملات شاخص بیش از 7 هزار واحد رشد کرده بود اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد و در نهایت تنها 654 واحد بالاتر از روز چهارشنبه ایستاد.
دو نیمه متفاوت در بورس / اثر سیگنال‌های مثبت یک ساعت بود+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 654 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 304 هزار و 979 واحد رسید. این در حالیست که در یک ساعت ابتدایی معاملات شاخص بیش از 7 هزار واحد رشد کرده بود اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد هزار و 395 واحدی در رقم 765 هزار و 45 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با ریزش 85 واحدی به رقم 25 هزار و 519 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 89 واحد به سطح 140 هزار و 900 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز قیمت سهام فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس صعود کرد به تنهایی 2 هزار و 935 واحد شاخص را بالا کشید. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و کاما و خزامیا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، کرمان و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 409 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 642 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 0.4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 702 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 79 نماد صف خرید داشتند و 32 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 34  درصدی نسبت به روز کاری قبل به 203 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 28 درصدی به 167 میلیارد تومان رسید.

030208

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید