انجام ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی تا پایان سال

کدخبر: ۳۷۰۳۷۰
در نیمه نخست سال جاری ۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف ذخایر معدنی شامل شناسایی، پی جویی، اکتشاف عمومی و تفصیلی در کشورانجام شد که این رقم تاپایان سال به ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع خواهد رسید.
انجام ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع اکتشافات معدنی تا پایان سال

به گزارش ااقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛‌ رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی اعلام کرد:  بر اساس برنامه دستیابی به هدف ۱۱۵ هزار کیلومتر مربع اکتشاف ذخایر معدنی برای امسال پیش‌بینی شده که با مشارکت بخش خصوصی و منابع عمومی دولت تا قبل از پایان دولت دوازدهم محقق خواهد شد.

 

علیرضا شهیدی اعلام کرد:  تهیه نقشه زمین‌شناسی کاربردی در مقیاس‌های مختلف (خشکی و دریا) در ۶ ماهه ابتدایی ۹۹ بالغ بر ۳۰ ورقه نقشه - گزارش بود که نزدیک به ۶۴ درصد هدف کمی برنامه که ۴۷ ورقه نقشه - گزارش پیش‌بینی شده، تحقق یافت. 

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: این سازمان با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و تجربه بومی‌سازی شده، تحول فزاینده‌ای را از لحاظ نرخ اکتشاف و شناسایی ذخایر جدید معدنی و رسیدن به رکورد جدید در دولت دوازدهم پیش‌بینی کرده است.

شهیدی با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه تهیه نقشه‌های مهندسی و مخاطرات زمین‌شناختی و زیست محیطی، خاطر نشان کرد: هدف کمی پیش‌بینی شده برای امسال دستیابی به ۳۰ گزارش - ورقه نقشه است که در ۶ ماهه ابتدایی ۹۹ بالغ بر ۲۲ گزارش - ورقه نقشه به میزان نزدیک به ۷۵ درصد هدف برنامه محقق شد. سال گذشته، در حوزه تهیه نقشه‌های مهندسی و مخاطرات زمین‌شناسی مانند زلزله، ریزگرد، سیل، فرونشست، تغییرات اقلیم و دریایی نیز ۳۵ ورقه نقشه تهیه شد که تعداد نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی تهیه شده بالغ بر ۴۷ ورقه نقشه می‌شود که هدف تعیین شده را محقق کرد. 

بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ضمن یادآوری میزان برداشت‌های ژئوفیزیک هوایی که برای سال گذشته هدف گذاری شده بود به میزان ۳۰ هزار کیلومتر خطی، گفت: با انجام ۳۵ هزار کیلومتر خطی از برنامه هدف‌گذاری شده نیز فراتر اجرا شد. امسال اکتشاف به روش ژئوفیزیک هوایی (برداشت، پردازش، تعبیر و تفسیر، مدلسازی و معرفی مناطق امیدبخش) هدف ۳۵ هزار کیلومتر خطی تعریف شده که در نیمه نخست امسال نزدیک به ۶۳ درصد و به میزان ۲۲ هزار کیلومتر خطی تحقق یافت. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید