بازار فلزات صنعتی روی موج رونق

کدخبر: ۳۷۹۳۵۵
افزایش قیمت مس به بالاترین قیمت هفت سال اخیر و بازده مناسب قیمت دیگر فلزات طی روزها و هفته های اخیر، بیش از هر چیز یادآور روزهای رونق بازار در سال های ابتدایی دهه 2010 میلادی است.
بازار فلزات صنعتی روی موج رونق

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت های آلومینیوم و سرب بالاتر از ۲۰۰۰ دلار و مس نزدیک به ۸۰۰۰ دلار بیش از هر چیز یادآور سال های ابتدایی دهه ۲۰۱۰ میلادی است که قیمت فلزات به دلیل اشتهای چین و فروکش کردن موج بحران اقتصادی غرب افزایش یافت و مس حتی در آن موقع، قیمت ۱۰ هزار دلار در هر تن را هم تجربه کرد.

بر اساس گزارش ها، شاخص رسمی مدیران خرید چین در نوامبر به ۵۲.۱ رسید و PMI کایکسین که تصویر واضح تری از فعالیت شرکت های غیردولتی و کوچک تر می دهد در این ماه با ۵۴.۹ به بالاترین رقم 10 سال اخیر رسید. شاخص ساخت و ساز هم از عدد ۶۰ عبور کرد.

همچنین گزارش امروز «فست مارکتز» از داده های اقتصادی چین به عنوان بزرگ ترین خریدار فلزات صنعتی نشان می دهد که سرمایه گذاری دارایی های ثابت چین از ابتدای سال 2020 تاکنون 2.6 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است. همچنین در ماه نوامبر، تولیدات صنعتی چین با رشد 7 درصدی و میزان خرده فروشی با افزایش 5 درصدی مواجه شده است.

 

نمودار: گلدمن ساکس می گوید، مس وارد بازار صعودی شده است

نمودار

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید