بازگشت بیش از هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

کدخبر: ۳۸۹۱۳۲
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛ از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی که دچار رکود و یا تعطیلی فعالیت شده بود، به چرخه کار بازگردانده شدند.
بازگشت بیش از هزار واحد صنعتی به چرخه تولید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، علی رسولیان در جریان سفر به استان خراسان شمالی  در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امسال تعداد واحدهای صنعتی راکد کشور نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک صنعت در تمام استان‌های کشور بیان کرد: در این کلینیک‌ها، مشاوران مجربی به‌کار گرفته شده‌اند تا با ورود به واحدهای راکد و نیمه راکد، موانع و مشکلات موجود بر سر راه این واحدها را بررسی و نسبت به رفع آن‌ها راهکار ارائه دهند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: تلاش اصلی ما بر احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد و شناسایی سرمایه گذاران خوب متمرکز است و برنامه جدیدی را آغاز کرده‌ایم تا از وقتی زمین را به متقاضیان این بخش واگذار می‌کنیم، تا زمان بهره برداری و بعد از آن همراه واحدهای تولیدی باشیم تا آنان کار خود را به خوبی انجام دهند.

رسولیان ادامه داد: اینک به دنبال توسعه صنعتی هستیم و امسال با کمک دولت و مجلس برنامه خوبی برای تأمین زیرساخت‌های این بخش داریم و در قالب کلینیک صنعت، واحدهای راکد و نیمه راکد شهرک‌های صنعتی کشور را شناسایی و به چرخه تولید بازمی‌گردانیم.

وی با اشاره به تأثیر منفی کرونا بر صادرات کشور تصریح کرد: شیوع کرونا موجب شده میزان تقاضا برای کالاهای صادراتی کاهش یابد و همین امر بر صادرات کالا تأثیر منفی گذاشته است که البته در نیمه دوم سال وضعیت بهبود یافته و میزان صادرات کشور رشد مطلوبی خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عوامل زیادی را در کاهش صادرات کشور تأثیرگذار خواند و گفت: بخش زیادی از کاهش صادرات مربوط به تحریم‌هاست که موانعی را در حوزه صادرات ما ایجاد کرده است.

رسولیان افزود: در ناحیه صنعتی امیرآباد شیروان واحدهای خوبی مستقر شده‌اند که نیازمند زمین برای توسعه آن هستیم و اگر نتوانیم مشکل افزایش قیمت زمین در این منطقه را برای سرمایه گذاران حل کنیم، ناگزیر خواهیم شد برای تأمین نیازهای صنعتی شهرستان، ناحیه صنعتی دیگری را تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: استقبال از واگذاری زمین در ناحیه صنعتی امیرآباد در یک سال اخیر بیش از حد انتظار بوده است که توسعه هرچه بیشتر آن نیازمند همکاری کشاورزان و دستگاه‌های اجرایی نظیر منابع طبیعی است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: برق مورد نیاز و دیگر زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان شیروان نیز به دلیل توسعه و رشد خوب این مناطق در یک سال اخیر از محل بودجه استانی تأمین می‌شود.

رسولیان بیان کرد: همچنین برای سرمایه گذاری و ایجاد پایانه صادراتی در جوار شهرک‌های صنعتی با بخش خصوصی همکاری خواهد شد.

وی با اشاره به رسالت دولت در توسعه صنعتی کشور تصریح کرد: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی باید به این مجموعه کمک کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از کارگزاران بخش صنعت در سراسر استان‌ها خواست با تسهیل فضای کسب و کار فعالان اقتصادی و جلب سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زمینه توانمند سازی جوامع محلی، مشارکت اقتصادی و توسعه پایدار را در کشور فراهم نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز در این بازدیدها گفت: ۱۷۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی شیروان وجود دارد که ۱۰۰ هکتار آن در طرح توسعه است و تا کنون مرحله بازگشایی معابر در این اراضی انجام شده است.

سیاوش وحدت افزود: در ناحیه صنعتی امیرآباد به مساحت 15 هکتار و سرمایه گذاری 94 میلیارد ریال، ۱۷ واحد تولیدی فعال است، اما توسعه روستا در یک سال اخیر موجب افزایش قیمت زمین‌های زراعی شده و این امر سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی را با مشکلاتی مواجه نموده است.

 
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید