وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد

افزایش کمیت و کیفیت در دستور کار خودروسازان

کدخبر: ۳۹۵۹۰۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته در شرکت نیرو محرکه استان قزوین بر این نکته تاکید کرد که خودروسازان باید به سمت افزایش کمیت و کیفیت به پیش بروند تا بتوانند در بازارهای جهانی حضور یابند.
افزایش کمیت و کیفیت در دستور کار خودروسازان

به گزارش اقتصادنیوز؛ علیرضا رزم‌حسینی با بیان این مطلب، افزود: با تکیه بر خودباوری، تعامل و هماهنگی از مسیر سخت تحریمها عبور کردیم و حال باید خودروسازان به سمت افزایش کمیت و کیفیت پیش بروند تا بتوانند در بازارهای جهانی حضور یابند.

 وی با اشاره به تحریم های اعمال شده در طول سالهای اخیر، بیان کرد: این پروژه یک کار نوآورانه و مهم است که در نتیجه همدلی و هماهنگی مسئولان ذیربط و همت جوانان نخبه و توانمند به وجود آمده است.

وی همچنین از ایران خودرو خواست که طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک را در دستور کار قرار دهد و در این خصوص بیان کرد: باید همگام با پیشرفت های جهانی ما هم در این مسیر حرکت کنیم.

به دنبال تسهیل روند تولید در کشور  

وزیر صنعت، معدن و تجارت این وزارتخانه را مسئول تولید، تجارت خارجی، صادرات و واردات دانست و گفت: به دنبال این هستیم که مسیر تولید را هموار و موانع تولید را برداریم.

رزم حسینی ادامه داد: در بخش واردات و تامین مواد اولیه کارخانجات به خصوص با صدور ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت و تعامل بانک مرکزی ، اتفاقات خوبی افتاده است و کمتر کارخانه ای هست که مشکل تامین ارز داشته باشد.

 توجه تولیدکنندگان به صادرات  

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۷۵ درصد صادرات به ۱۵ کشور همسایه بوده است، افزود: ظرفیت خوبی برای بازاریابی محصولات تولیدی در کشورهای همسایه وجود دارد و تولیدکنندگان نیز علیرغم همه تنگناها و تحریمها به سمت صادرات رفته اند.

صادرات محوری و چند شیفته کار کردن کارخانجات نشانگر موفقیت ملت بزرگ ایران است

رزم حسینی گفت: توجه به نگاه صادراتی و همچنین دو یا سه شیفته کار کردن کارخانجات در این شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا نشانگر موفقیت ملت بزرگ ایران است.

۵ میلیارد تن معادن کشف شده در کشور

وی همچنین ادامه داد: در حوزه فولاد، پتروشیمی، سیمان و معادن صادر کننده موفق هستیم، ظرفیت معادن بسیار بالایی داریم و پنج میلیارد تن معادن کشف شده در کشور وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید در حوزه اکتشافات جدید سرمایه‌گذاری شود و البته فرصت های سرمایه گذاری خوبی در حوزه های معدنی و همچنین صنعتی به وجود آمده است.

رزم حسینی تصریح کرد: همدلی، وحدت، انسجام داخلی و حرکت در جهت توسعه و پیشرفت در کشور شکل گرفته است و جناح‌های سیاسی نیز باید به سمت توسعه و پیشرفت بروند.

وزیر صمت همچنین از جوانان خواست که برای تقویت بنیه اقتصادی و اقتدار ملی تلاش کنند و تصریح کرد: فرصت‌های فراهم شده توسط دولت و حاکمیت باید به سمت توسعه، اشتغال آفرینی برای داشتن مردمی توانمند و کشوری قوی برود.

رزم حسینی همچنین با اشاره به برنامه ورود شرکت ها به عرصه مسئولیت های اجتماعی گفت: شرکت های بزرگ بخشی از کار خود را باید در روستاها به تولید و اشتغال آفرینی و ایجاد کسب و کار اختصاص دهند.

آمادگی وزارت صمت برای حمایت از شرکت های توانمند در ورود به عرصه مسئولیت های اجتماعی

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد تا شرکت های توانمند اقتصادی را برای توسعه پایدار در مناطق محروم حمایت نمایند.

رزم حسینی تصریح کرد: البته در این مسیر همت ارکان حکومت، تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها، ائمه جمعه، قوه قضاییه و دیگر دستگاه ها مثمر ثمر است.

کمک دستگاه قضا به امنیت سرمایه‌گذاری  

وی یادآوری کرد: دستگاه قضا به کمک امنیت سرمایه‌گذاری و تقویت بخش خصوصی و حمایت از صنعت و‌تولید آمده است.

رزم حسینی افزود: در حال حاضر شرایطی فراهم شده که سرمایه‌های سرگردان کم‌کم به سمت تولید، توسعه، اشتغال و خدمات بازرگانی می آیند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید