«اقتصادنیوز» بررسی کرد؛

راهکار خروج بازار خودرو از رکود + جدول قیمت

کدخبر: ۴۱۱۷۳۹
اقتصادنیوز: امروز 22 اردیبهشت 1400 پرونده بازار محصولات پرطرفدار ایران خودرو در هفته جاری بدون تغییر قیمت در بازار بسته شد.
راهکار خروج بازار خودرو از رکود + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار در بازار موجب شده تا معامله چندانی دربازار صورت نگیرد. از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو خریداران و فروشندگان فعلا دست نگهداشته اند تا بازار دلار تثبیت شود که این امر ایجاد ثبات در بازار خودرو را به همراه داشته است. با این شرایط می توان گفت در حال حاضر راهکار خروج بازار خودرو از رکود به بازار دلار گره خورده است و باید در این خصوص منتظر رسیدن بازار دلار به ثبات بود.

آرامش در بازار خودرو در حالی حاکم است که فعالان بازار خودرو امیدوار بودند تا با بازگشایی مراکز شماره گذاری خودرو و نمایشگاههای خودرو، شاهد رشد قیمت در بازار خودرو باشیم، اما این انتظار نه تنها محقق نشد بلکه از ابتدای هفته جاری بازار محصولات ایران خودرو یا ثبات قیمت داشتند و یا با افت قیمت همراه بودند.

براساس ارزیابی های صورت گرفته از میان در میان محصولات پرتیراژ ایران خودرو که خودروهایی مانند« پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، « سمند LX»، «سمند LX با موتور EF7»، «سمند سورن» قرار دارند.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز  خانواده سمند بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» امروز در بازار با قیمت 191 میلیون تومان عرضه شد. «سمندLX با موتور EF7 » نیز امروز  200 میلیون و سمند سورن با  قیمت 240 میلیون تومان معامله شدند.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده 206 نیز امروز افزایش قیمتی در بازار نداشته است . براساس ارزیابی های صورت گرفته «پژو 206 تیپ 2» امروز بدون تغییر قیمت در بازار با قیمت 199 میلیون تومان معامله شدند و مدل صندوقدار این خودرو نیز با قیمت 245 میلیون تومان در بازار عرضه شد. در میان خانواده 206 امروز «پژو 206 تیپ 5» نیز بدون تغییر و با قیمت 258 میلیون تومان فروخته شد.

ایران 22

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید