روش‌های جدید پیشگیری از کرونا در راه بازار

جلوگیری از ابتلا به کرونا با آنتی‌بادی درمانی آسترازنکا

کدخبر: ۴۳۴۶۹۳
نگرانی‌ها در مورد نوع جدید دلتا و کاهش اثربخشی واکسن باعث شده است که چندین کشور با درآمد بالا سومین دوز واکسن را در کنار دو دوز معمولی به افراد دارای نقص ایمنی بدن و سایر گروه‌های در معرض خطر تزریق کنند.
جلوگیری از ابتلا به کرونا با آنتی‌بادی درمانی آسترازنکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اتاق تهران؛ درمان با آنتی‌بادی جدید آسترازنکا خطر ابتلای مردم به کووید پیشرفته را تا 77 درصد در مرحله پایان آزمایش کاهش داده است. این دارو، کسانی را که واکنش ضعیفی به واکسن داشته‌اند را حفاظت می‌کند. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی در این باره منتشر کرده است.

این شرکت روز جمعه گفت که 75 درصد از شرکت‌کنندگان، شرایط مزمن بیماری داشته‌اند و یا افرادی بوده‌اند که پاسخ ایمنی پایین‌تری به واکسیناسیون نشان داده‌اند. آنها در این آزمایش بالینی دو نوع آنتی‌بادی کشف شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت را دریافت کرده‌اند.

درمان‌های مشابهی که با کلاس دارویی دیگر انجام می‌شود، آنتی‌بادی‌های مونوکلونال نامیده می‌شود که پروتئین‌های سیستم ایمنی طبیعی موجود را تقلید می‌کند و توسعه می‌دهد.

اما آسترازنکا اولین شرکتی است که داده‌های مثبت پیشگیری از کووید را از این آزمایش آنتی‌بادی منتشر کرده است.

منه پانگالوس، مدیر اجرایی آسترازنکا گفت: نتایج آزمایش درمانی سه ماه بعد از تزریق آنتی‌بادی‌ها انجام شد و محققان تا 15 ماه آینده این موضوع را دنبال می‌کنند به این امید که شرکت بتواند ظرف یک سال این درمان را معرفی کند.

پانگالوس اعلام کرد که چشم‌انداز محصول جدید کووید 19 در بخش دارویی آسترازنکا همچنین می‌تواند ارزش استراتژیک واکسن موجود آن یعنی Vaxzevria را افزایش دهد که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته شده بود.

هیچ شرکت دیگری، داروی جدیدی در برابر SARS-CoV2 ارائه نداده است. پانگالوس به رویترز گفت که این موضوع قطعاً به موقعیت‌یابی ما در زمینه کووید کمک می‌کند. SARS-CoV2 نام علمی ویروس کرونا است که باعث کووید 19 می‌شود.

یکی از مدیران برجسته آسترازنکا، رود دوبر، ماه گذشته گفته بود که گزینه‌های استراتژیک مختلفی برای عملیات واکسن آسترازنکا در حال بررسی بود که با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده‌اند.

 اهداف تصویب

این داروساز انگلیسی-سوئدی در طول راه‌اندازی Vaxzevria با مشکلات تولید روبه‌رو شده بود. موارد نادری از انعقاد خون گزارش شده بود که تقاضا در اروپا را با مشکل مواجه کرده بود. این واکسن هنوز در ایالات متحده موفق به کسب مجوز نشده است.

نگرانی‌ها در مورد نوع جدید دلتا و کاهش اثربخشی واکسن باعث شده است که چندین کشور با درآمد بالا سومین دوز واکسن را در کنار دو دوز معمولی به افراد دارای نقص ایمنی بدن و سایر گروه‌های در معرض خطر تزریق کنند.

افراد مبتلا به نقص ایمنی بدن مانند افرادی که پیوند اعضا انجام داده‌اند یا تحت مراقبت‌های مربوط به سرطان قرار دارند، حدود 2 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند و گروه اصلی درمان جدید را شامل می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید