وضعیت بزرگترین بازارهای فروش خودرو

کدخبر: ۳۴۱۲۸۷
اقتصادنیوز :‌میزان فروش خودرو در بسیاری از بازارهای بزرگ فروش خودرو در جهان علی الخصوص چین در ماه گذشته میلادی روندی رو به رشد و بهبودی را تجربه کرده این در حالیست که وضعیت این بازار در ژاپن رو به وخامت رفته است.
وضعیت بزرگترین بازارهای فروش خودرو

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آمار گزارش‌های منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان چین، به نظر می رسد که با فروکش کردن تب ویروس کرونا در چین بازار فروش خودرو در این کشور برای دومین ماه متوالی شاهد یک رشد قابل توجه نسبت به ماه‌های قبل بوده است به گونه‌ای که میزان فروش خودرو در ماه گذشته میلادی یعنی مه ۲۰۲۰ در چین ۱۱.۷ درصد رشد افزایش داشته و به ۲.۱۴ میلیون دستگاه رسیده است.

طبق بررسی و تحلیل کارشناسان فعال در حوزه خودرو که در وبسایت asia.nikkei نیز آمده است، کمک و تسهیلات مالی ارائه شده از سوی دولت چین تا حد زیادی به رشد تقاضا و تقویت بازار خودرو در این کشور کمک کرده است تا خودروسازان بتوانند از بحران های مالی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا عبور کنند.

البته به نظر می‌رسد سایر بازارهای بزرگ و مهم جهان همچون ایالات متحده و اروپا وضعیت رو به رشد و امیدبخشی همچون چین را تجربه نکرده اند.

به عنوان مثال، میزان فروش خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا نیز در ماه مه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته و به ۱.۱۱ میلیون دستگاه رسیده است که البته در مقایسه با میزان آن در آوریل (۴۶.۶ درصد) رشد تقریبا مناسبی را تجربه کرده است.

همچنین میزان فروش خودرو در بازار آلمان نیز در ماه گذشته میلادی کاهشی ۴۹.۵ درصدی را تجربه کرده که نسبت به میزان آن در آوریل که ۶۱.۱ درصد بود، رشد اندکی داشته است.

اوضاع در انگلستان نیز تغییر چندان مثبتی نکرده و میزان فروش خودرو از ۹۷.۷ درصد در آوریل به ۸۹ درصد در ماه مه سال جاری میلادی کاهش یافته است که هنوز رقم بالایی برای یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می رود.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان و فروشندگان وسایل نقلیه در ژاپن، بازار فروش خودرو در این کشور که میزبان بزرگترین خودروسازان جهان است، علیرغم بسیاری دیگر از بازارهای جهان وضعیت بدتری نسبت به ماه آوریل پیدا کرده است؛ به گونه ای که میزان فروش خودرو در ماه مه ۴۴.۹ درصد کاهش داشته و به ۲۱۸ هزار و ۲۸۵ دستگاه رسیده است این در حالیست که نرخ کاهش آن در ماه قبل از آن یعنی آوریل ۲۰۲۰ میلادی، ۲۸.۶ درصد ثبت و گزارش شده بود.

از زمان شروع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا صنعت خودروسازی در جهان با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده و تحت تاثیر افت شدید تقاضای مشتریان در بازارهای جهانی، تعطیلی کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو با بحران های مالی بی سابقه ای نیز دست و پنجه نرم کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید