محصول جدید ایران خودرو (K۱۳۲) را چند بخریم؟

کدخبر: ۳۴۸۲۰۹
اقتصادنیوز : با توجه به قیمت فعلی محصولات ایرانخودرو و قیمت پروژه جدید سایپا کارشناسان حدود قیمت این محصول مشخص شد.
محصول جدید ایران خودرو (K۱۳۲) را چند بخریم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته خبر ثبت نام محصول جدید ایران خودرو منتشر شد که در ادامه شاهد اولین تصاویر از پروژه k۱۳۲ بودیم. اگر چه مدیرعامل این شرکت خودروسازی اعلام کرد که این خودرو مراحل قیمت گذاری خود را طی می‌کند، اما  برخی رسانه‌ها قیمت پایه این خودرو را حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کردند.

این پروژه در اصل جایگزین پروژه پژو ۳۰۱ است که در همان زمان و تاریخ حدود ۹۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود. در این بازه قیمت‌های اغلب خودرو‌های تولید داخل افزایش چشم گیری را تجربه کردند پس قیمت فروش کارخانه‌ای این محصول بدون شک بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. پروژه K۱۳۲ به عنوان محصولی در رده بالاتر از دنا پلاس تولید خواهد شد پس با توجه به قیمت ۹۴ میلیونی دنا پلاس قیمت این محصول بیش از این مقادیر خواهد بود.

پیش‌بینی‌های قیمتی انجام شده برای پروژه جدید شرکت خودروسازی سایپا یعنی شاهین قیمتی حدود ۱۶۰ میلیون تومان را پیش‌بینی می‌کنند. پروژه K۱۳۲ هم در سطوحی نزدیک به این خودرو و حتی بالا‌تر از آن تولید شده است پس حداقل قیمت برای محصول جدید شرکت ایران خودرو کمی بالاتر از ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود. برخی کارناسان معتقدند این خودرو در حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید